سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور رمز گاوصندوقم عوض کنم؟

با خرید گاوصندوق ممکن است مایل به تغییر رمز قفل گاوصندوق داشته باشید که با خواندن این مقاله به راحتی این کار انجام می شود. قفل گاوصندوق دارای یک شاخص باز کردن قفل رمز است و یک شاخص تغییر رمز می باشد که هر دوی آنرا در این مقاله توضیح خواهیم داد.برای تغییر رمز قفل گاوصندوق ابتدا باید درب گاو صندوق باز کنید با چرخاندن دستگیره زبانه از دیواره قفل خارج شود و سپس کلید تغییر رمز را 90 درجه بچرخانید و پس از آن یک بار رمز فعلی را پاک کنید و بار دیگر رمز جدید را وارد کنید.

تغییر رمز گاوصندوق دیجیتال

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، طراحی و ساخت گاوصندوق های گنجبان به گونه ای است که تمامی کاربران بتوانند به راحتی بخش های مختلف صندوق از جمله تنظیمات برای فراموشی رمز گاوصندوق دیجیتال کاوه را انجام دهند.

برای تغییر رمز گاوصندوق های دیجیتال 2 راه وجود دارد:

روش اول تغییر رمز گاوصندوق دیجیتالی

روش تغییر رمز گاوصندوق دیجیتال

اگر با مشکل فراموش کردن رمز گاوصندوق دیجیتال مواجه شدید و قصد تغییر رمز گاوصندوق دیجیتالی را دارید ابتدا شاسی ریست را از داخل گاوصندوق می زنیم، سپس می توانیم رمز گاوصندوق را تغییر دهیم.

حال یک رمز 6 رقمی که از قبل انتخاب کرده ایم و اطمینان داریم فراموش نمی کنیم را وارد نموده و دکمه ستاره (*) را از روی صفحه کلید می زنیم.

به همین راحتی رمز گاوصندوق شما به رمز جدید تغییر نمود.

روش دوم تغییر رمز گاوصندوق دیجیتالی

روش دوم برای تغییر رمز گاوصندوق دیجیتالی در مواقع فراموش کردن رمز گاوصندوق دیجیتال این است که ابتدا دکمه ریست (Reset) را از داخل گاوصندوق بزنید و سپس رمز 6 رقمی جدید را از طریق صفحه کلید گاوصندوق وارد نموده و دکمه مربع (#) را انتخاب کنید.

در مرحله بعد روی صفحه نمایش دکمه Again را دوبار فشرده و رمز را مجددا وارد نموده و در نهایت دکمه مربع را بزنید.

به این ترتیب رمز گاوصندوق شما تغییر نمود.

2- ابتدا شماره اول رمز جدید (80) را روی شاخص تغییر رمز       قرارداده و سپس 4 دور کامل در جهت خلاف چرخش عقربه های ساعت بچرخانید بطوریکه دور چهارم دقیقا شماره رمز روزی شاخص تغییر رمز      قرار گیرد .
3- سپس صفحه ی مدرج را به سمت راست بچرخانید تا شماره دوم رمز جدید (40) دقیقا بر روی خط شاخص تغییر رمز    قرار گرد (این دیدن شماره خود یکبار محسوب می شود ) سپس 2 بار دیگر به سمت راست بچرخانید تا دور آخر دقیقا شماره رمز روی شاخص تغییر رمز    قرار گیرد.(که میزان چرخش صفحه مدرج در مجموع سه دور می شود)
4- بعد صفحه ی مدرج را به سمت چپ بچرخانید تا به شماره سوم رمز جدید (75) برسد (که این دیدن شماره هم خود یکبار محسوب می شود) سپس یکبار به ست چپ بچرخانید تا دور آخر دقیقا شماره روی شاخص تغییر رمز    قرار گیرد .
(که میزان چرخش صفحه مدرج در مورد دو دور می شود)
مانند شکل روبه رو:
5- در آخر کلید تغییر رمز را بحالت اولیه برگردانید (90درجه به سمت راست بچرخانید)و از قفل خارج نمائید.
 
بازکردن درب صندوق در حالت رمز سه شماره

یه مقاله ای تو این زمینه خوندم که خیلی به درد بخور بود و به نظرم راهکار های خوبی پیشنهاد میداد. اسم این مقاله روش باز کردن گاوصندوق کلیدی با کلید بود.

 

وارد کردن رمز جدید تک شماره ای

تبصره 1 : در رمز های تک شماره ای عدد انتخابی بین اعداد 30 الی 40 و یا 80 الی 90 هرگز قرار نگیرد. تبصره 2 : اگر در هر کدام از مراحل تغیر رمز دچار مشکل شده اید، مراحل تغیر رمز را بدون خارج کردن کلید تغیر رمز از ابتدا آغاز کنید.

1-ابتدا رمز قبلی صندوق را بصورتی که در پاک کردن رمز تک شماره ای در بالا و یا در پاک کردن رمز سه شماره ای که در ادامه توضیح داده شده است پاک نمایید.

2- حالا رمز جدید خود را بر روی شاخص تغیر رمز قرار دهید چهار دور کامل خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و در دور آخر روی عدد جدید بایستید سپس کلید تغیر رمز را به حالت اولیه برگردانید یعنی 90 درجه در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید و از روزنه خارج کنید . اینجاست که رمز جدید را برای گاوصندوق تعریف کرده اید و می توانید با شاخص باز کردن رمز رمز جدید خود را امتحان کرده و درب گاوصندوق را ببندید .

استفاده از سنجاق برای باز کردن گاوصندوق های مکانیکی استفاده میشه ولی اگه گاوصندوق شما دیجیتالی و اثر انگشتی است بهتره بیخیال این روش بشید.

یکی از کار هایی که متخصصین برای باز کردن گاوصندوق بدون کلید انجام میدهند استفاده از کلید های چند محوره.

این کلید ها ساختار جالبی دارن و بهتره حتی برای یکبار هم شده این کلید ها رو ببینید و طرز استفاده از آن ها رو یاد بگیرید.

این کلید ها به محض وارد شدن در قفل گاوصندوق مکانیکی ساختار قفل را به خود میگیرد و به شکل قفل گاوصندوق در میاید و شما میتوانید بدون کوچکترین زور و فشاری درب گاوصندوق تاون رو باز کنید.

البته باید بدونید که این کلید ها در بازار مثل نقل و نبات نریخته و هرکسی نمیتونه اون ها رو بخره.

این کلید ها فقط برای شرکت هایی که در حوزه باز کردن گاوصندوق و تعمیرات گاوصندوق فعالیت میکنن ساخته و عرضه میشه.

منبع